Postanowienia Noworoczne – co zrobić, by w końcu udało się je spełnić?

Postanowienia Noworoczne, to powtarzający się temat początku każdego roku. Pełni sił i zapału, niekoniecznie świadomi swoich wyborów, decydujemy się na zmiany… zmiany zazwyczaj korzystne, mające wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Bardzo często obiecujemy sobie zrzucenie zbędnych kilogramów, włączenie aktywności fizycznej do życia codziennego, rozpoczęcie zdrowego odżywiania, bądź porzucenie jakiegoś uzależnienia.

Niestety trwanie w postanowieniach wymaga od nas bardzo dużego zapału, który ulatnia się wraz z mijającymi dniami. Bardzo małej grupie osób udaje się uzyskać zamierzony cel. Czy wiecie, że tak naprawdę z postanowień noworocznych wywiązuje się ok. 10% społeczeństwa? Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego nie potrafimy oprzeć się pokusie i wracamy na „złą drogę”, zapominając tym samym o swoich planach i marzeniach?

Czas… to jeden z czynników niepowodzenia. Jeżeli naszym założeniem jest zrzucenie wagi, to dlaczego czekamy z odchudzaniem na nadejście nowego roku? Nie ma dobrego dnia na wdrążenie diety czy ćwiczeń. Musimy zdawać sobie sprawę, że nic nie zmieni się w ciągu jednego tygodnia/miesiąca. Jeżeli pobłażaliśmy sobie przez dłuższy czas, tyle samo zajmie nam powrót do wymarzonej sylwetki. Nie rezygnujmy, jeżeli waga będzie stała w miejscu. Zaczerpnijmy pomocy u specjalistów i stopniowo oczekujmy efektów. Trener dobierze odpowiednie ćwiczenia, dietetyk opracuje plan żywienia.

Bardzo częstym błędem są zbyt duże wymagania względem siebie. Modne stało się bieganie, jednak nie mając żadnego doświadczenia, nie jesteśmy w stanie po miesiącu ćwiczeń przebiec maratonu. Mierzmy siły na zamiary. Stawiajmy sobie cele, które są do zrealizowania w określinym czasie. Sukces motywuje nas do działania, a porażka skłania do rezygnacji. Jeżeli uda nam się coś osiągnąć, z jeszcze większym zapałem będziemy przeć do przodu.

Wsparcie bliskiej osoby jest ważnym czynnikiem w dążeniu do celu. Łatwiej jest trzymać dietę w momencie, kiedy z domu zostają wyrzucone wszystkie „śmieciowe” produkty i reszta lokatorów również zmienia swój sposób odżywiania. Wybranie się na siłownie okazuje się łatwiejsze, jeżeli czeka na nas przyjaciel. Trener personalny, to kolejna osoba, która sprawia, że zjawiamy się na treningu, mimo, że wolelibyśmy w tym czasie odpoczywać. Jeżeli czujecie się niepewnie, warto zainwestować w treningi z osobą wykwalifikowaną, która zawsze Was zmotywuje, doda oparcia i pokaże w jaki sposób osiągnąć wymarzony cel. Po pewnym czasie okazuje się, że wspólne ćwiczenia niosą za sobą same korzyści. Nie straszny nam wysiłek, który nagle polubiliśmy… Zakwasy nie robią na nas większego wrażenia, za to wizualne zmiany są przyjemnym skutkiem ubocznym.

Podsumowując, pierwszym krokiem jest zanotowanie postanowień i określenie czasu na ich realizacje. Następnie wdrążamy nasz plan w życie. Tutaj warto zastanowić się, czy poradzimy sobie sami. Może warto poszukać pomocy u specjalisty. Zalecam również zapisywanie wszystkich treningów, spożywanych posiłków, by być szczerym przed samym sobą. Zaangażujmy do zmian naszą rodzinę i przyjaciół, stwórzmy grupę wzajemnej motywacji. I przede wszystkim cały czas pamiętajmy „dlaczego to robimy?”. Czy celem jest zdrowie, lepsze samopoczucie? A może chcemy sprawdzić jak ciężko jesteśmy w stanie pracować, by osiągnąć cel?
Życzę sukcesów, aby każde postanowienie udało się spełnić. Zdrowia i kondycji, by w pędzie życia mieć czas na własne marzenia.

 

Wpływ siedzącego trybu życia na zdrowie…

Siedzący tryb życia dotyczy aktualnie wszystkich ludzi w krajach rozwiniętych i wysoko rozwiniętych. Szacuje się, że spośród zatrudnionych aż 70% osób wykonuje swoją pracę siedząc za biurkiem. Z kolei każdy z nas w tej pozycji spędza ok. 10 lat życia. Jestem pewny, że czytając ten artykuł również siedzisz 🙂

Zwróćcie uwagę na nasze życie codziennie, jadąc autobusem, szukamy wolnego krzesła, będąc w kolejce w sklepie bądź u lekarza, postępujemy podobnie. Naszym hobby staje się spędzanie czasu przed komputerem, bądź telewizorem.

Spotkałem się z twierdzeniem: „Siedzenie to śmierć” i całkowicie się z nim zgadzam. Taka postawa powoduje sztywność mięśni, osłabia więzadła utrzymujące kręgosłup w prawidłowej pozycji i w następstwie prowadzi do zmian zwyrodnieniowych. Przeprowadzone badania naukowe sugerują nawet, że częste siedzenie przez długi czas może nieść negatywne skutki porównywalne do palenia papierosów. Najgorsze, że siedzenia nie da się uniknąć.

Chciałbym zwrócić uwagę na najczęstsze negatywne skutki siedzącego trybu życia. Pomyślcie jak wiele razy narzekaliście na ból w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Spowodowany jest  niezwykle dużym naciskiem na kręgosłup, jaki powstaje podczas pozycji siedzącej. Gdy siedząc garbimy się i pochylamy, nacisk na dolne kręgi odcinka lędźwiowego potrafi zwiększyć się nawet o kilkaset kilo.
Cellulit, odwieczny wróg wszystkich kobiet, to nie tylko tłuszcz znajdujący się pod skóra, ale również uwięziony w tkance włóknistej pomiędzy warstwami skóry. Przyczyną jego powstania, uaktywnienia lub pogorszenia stanu są zaburzenia krążenia krwi i limfy. Stały nacisk na tkanki wcale nie pomaga w pozbyciu się cellulitu, a tylko go uwidacznia.
Siedzenie ma również wpływ na zły przepływ krwi w organizmie. Nacisk na tkanki podudzia powoduje zmniejszenie objętości naczyń krwionośnych. Pierwszym objawem może być mrowienie, pobolewanie lub tzw. niespokojne nogi. Siedząc warto pamiętać o prostych ćwiczeniach, jakimi są np. podnoszenie i opuszczanie stóp lub samych palców.
Siedzący tryb życia często wiąże się z brakiem ruchu. To niesie za sobą kolejne skutki i prowadzi do otyłości i nadwagi. Permanentny brak ruchu to nie tylko dodatkowe kilogramy, ale również choroby związane z nadmierną wagą.

Wprowadź do codziennego życia kilka prostych kroków. Siedząc, staraj się często zmieniać pozycję. Nie musisz siedzieć ciągle wyprostowanym. Wykonaj ruch pochylenia do przodu, wciąż utrzymując kręgosłup w prawidłowej pozycji. Postaraj się przespacerować co jakiś czas. Włącz aktywność fizyczną do planu dnia. Wzmocnij mięśnie brzucha i pleców, zwracając szczególną uwagę na odcinek lędźwiowy. Poświęć kilka minut na rozciąganie, które pomoże rozluźnić kręgosłup.

Siedzący tryb życia jest zmorą naszych czasów. Dzięki wczesnej i odpowiedniej profilaktyce możemy długo cieszyć się pełną sprawnością. Zadbajmy o własne zdrowie z Extreme Fitness.

Po wakacyjnej przerwie wznawia swą działalność KUBEK BIZNESU

Po wakacyjnej przerwie wznawia swą działalność Fundacja Kubek Biznesu. Nastąpiło trochę zmian tak w Zarządzie Fundacji jak i jej Radzie.

Zmieni się również nieznacznie profil działalności Kubka Biznesu. Bez zmian pozostaną Śniadania Biznesowe, które raz w miesiącu będą organizowane w różnych miejscach Mielca i nie tylko. Skupiać się będziemy na wyszukiwaniu ciekawych tematów, które będą pomocne w prowadzeniu własnego biznesu szczególnie dla młodych przedsiębiorców. Doświadczeni menadżerowie dzielić się będą swoimi doświadczeniami pokazując słabe miejsca w działalności firm.

Będziemy się starali wskazywać możliwości pozyskiwania źródeł finansowania dla prowadzonej przez siebie działalności. Pierwsze spotkanie w październiku.

Oprócz śniadań biznesowych będziemy chcieli rozszerzyć naszą działalność szkoleniową, a także organizować grupy biznesowe, które wspierając się nawzajem pomogą jej członkom skuteczniej działać na rynku biznesowym.

Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy z naszą Fundacją. Uwagi i propozycje można zgłaszać pod adresami: biuro@kubekbiznesu.pl i prezes@kubekbiznesu.pl

Więcej szczegółów wkrótce.