KAŻDY MA SWÓJ INDYWIDUALNY SPOSÓB NA ZORGANIZOWANIE SOBIE CZASU PRACY

Taki ogólny wniosek można było wyciągnąć po kolejnym Śniadaniu Kubka Biznesu jakie zostało zorganizowane w piątek 26 maja. W kameralnej sali Hotelu Polskiego przedsiębiorcy starali się przedstawić swoje sposoby na zorganizowanie wolnego czasu w trakcie wykonywania codziennych czynności w swoich firmach.

Wojciech Kuśnierz – wiceprezes rozlewni wody w Szydłowcu twierdził, że bardzo istotnym czynnikiem podczas planowania czasu w firmie jest doświadczenie. Nie ma jakiegoś określonego sposobu postępowania, który mogliby zastosować wszyscy. Każdy musi sobie rozplanować swoje zajęcia w oparciu o indywidualne predyspozycje oraz starać się wykorzystać doświadczenie jakie przedsiębiorca posiada związane z prowadzeniem działalności biznesowej. Na pewno pomaga robienie notatek, lecz nie mogą to być zapiski na malutkich karteczkach, które bardzo często giną, skuteczność ich jest więc niewielka. Należy również starać się  wykorzystywać smartfony, laptopy i inne dostępne urządzenia.

Wojciech Kuśnierz opowiadał również o rozpoczęciu nalewu wody pod marką „Szydłowiecka”. Po 5 latach zakończona została bowiem współpraca z firma EDEN.  Ruszyła właśnie kampania marketingowa i już wkrótce butelki z ta wodą będą dostępne w sprzedaży.

Justyna Pikul jest menadżerem w firmie cateringowej ToMaTo. Firma działa już prawie rok i zajmuje się  dowozem posiłków do domów prywatnych. Bierze też udział w organizowaniu  również imprez towarzyskich, konferencji i różnego rodzaju spotkań. Jedzenie pakowane jest w specjalnych pudełkach wykładanych folią. Dzięki temu można później takie jedzenie bezpiecznie przechowywać np. w lodówce i następnie podgrzać. Pani Justyna uważa, że najważniejszym elementem organizacji czasu na stanowisku pracy jest planowanie pracy. Mając do dyspozycji kilku pracowników, trzeba im tak zorganizować pracę, żeby każdy wiedział co ma robić, a także by nie było wzajemnego przeszkadzania sobie w wykonywanych czynnościach. W sytuacjach awaryjnych, kiedy zachodzi taka potrzeba, sama staje się  członkiem zespołu, który realizuje bieżące czynności. Nie wolno wprowadzać nerwowej atmosfery, nie wolno również bardzo mocno ingerować w zadania pracownicze. Trzeba wyzwolić w pracownikach energię i inwencję twórczą, a wtedy odniesie się sukces.

Głównym prezenterem Śniadania Kubka Biznesu była dr Joanna Sepioło – wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły zawodowej w Tarnobrzegu. Przedstawiła ona szereg praktycznych wskazówek o tym jak zdobyć cenne minuty, by mieć więcej czasu na inne czynności. Okazuje się, że jest to możliwe pod warunkiem wprowadzenia w swoim dniu pracy pewnych modyfikacji. Pani Joanna radzi by wstawać wcześniej i wykorzystać te minuty na wykonanie pracy umysłowej. Jesteśmy wtedy wypoczęci i pewne czynności możemy wykonać dużo szybciej niż o innych porach dnia. Największymi „złodziejami” czasu są telewizja, nieumiejętne korzystanie z poczty elektronicznej, brak stosowania krótkich przerw podczas realizowania skomplikowanych tematów czy brak przygotowania do wykonywania pewnych czynności. I na te elementy trzeba zwrócic uwagę, gdyż tuta każdy z nas ma spore rezerwy.

Majowe Śniadanie Kubka Biznesu prowadzone było w formie dyskusji. Pokazało ono dobitnie jak wiele czasu marnujemy na nieprzemyślane i często zupełnie niepotrzebne czynności. Organizowania czasu musimy się ciągle uczyć, wprowadzając do naszego życia doświadczenia innych w tym zakresie, którzy dzięki samodyscyplinie i odpowiedniej organizacji czasu pracy osiągają sukcesy.